MGOK w Pieńsku

MGOK w Pieńsku

środa, 9 września 2009

II Ogólnopolski Spływ Kajakowy Nysa Łużycka


ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA I UDZIELANIE INFORMACJI:

ORGANIZATOR TECHNICZNY:
Stowarzyszenie Turystyki Wodnej „ SZRON – CZERNA”
68-100 Żagań ul. M. Konopnickiej ( Stanica Wodna)

Prezes: Mirosław Lelek 68-100 Żagań Nocznickiego 52/1
tel. kom.603409632.   e-mail ; mirek.lelek@poczta.onet.pl

KOMANDOR SPŁYWU  
Aleksander Czerwonajcio
  ŻARY, ul. Moniuszki 33
tel. kom. 602603574,   e-mail; rolek58@onet.pl.

V-ce Komandor Spływu
Ryszard Dyrkacz
68-100 Żagań, ul T. Kościuszki 39
tel. kom. 606627939,   e-mail ryszardd3@amorki.pl

PROGRAM SPŁYWU:

22.09.2011
(czwartek)

godz. 19.00– 22.00
kwaterowanie uczestników/ za dodatkowa opłatą/w Domu Turysty,
59 – 900 Zgorzelec, ul. Partyzantów 2,
tel./fax (075) 7752669, e-mail: Dom_turysty@op.pl



23.09.2011 (piątek)
godz. 8.00– 10.30
cd. Przyjmowanie uczestników Dom Turysty

godz. 10.45- 11.00
Uroczyste przywitanie uczestników przez Burmistrza  Zgorzelca
wyjazd uczestników na start do I etapu: Porajów -Sieniawka – Krzewina – 22 km.

godz. 11.50
pobieranie sprzętu i kompletowanie załóg;

godz. 12.00
instruktaż z warunków bezpieczeństwa i krótkie omówienie etapu trasy (przeszkody, przenoski, przerwy, omówienie kolejności płynięcia, przedstawienie osób funkcyjnych itp.);

godz. 12.20
Uroczyste rozpoczęcie Spływu przez Starostę Zgorzeleckiego i Burmistrza Bogatyni
start I etapu spływu;


W czasie przerwy na trasie spływu - ognisko z poczęstunkiem przy jazie elektrowni Hirschfelde.

godz. 17.00- 17.30
zamknięcie mety /Krzewina/, złożenie sprzętu i przejazd do bazy noclegowej.

godz. 19.00- 19.30
ciepła obiadokolacja;

godz. 20.00- 23.00
czas wolny/spotkania towarzyskie;

godz. 23.00
cisza nocna.






24.09.2011
godz. 8.00 
śniadanie
(sobota)
godz. 9.00
wyjazd uczestników na start II etapu:
KrzewinaZgorzelec  - 23 km.                                        

godz. 9.30
pobieranie sprzętu;

godz. 9.35
instruktaż z warunków bezpieczeństwa i krótkie omówienie etapu trasy ( przeszkody, przenoski, przerwy, omówienie kolejności płynięcia, przedstawienie osób funkcyjnych itp.);

godz. 10 00 
start II etapu  spływu;


W czasie przerwy na trasie spływu - ognisko z poczęstunkiem przy jazie w Koźlicach

godz. 15.00- 15.30
zamknięcie mety /ZGORZELEC/, złożenie sprzętu i przejście do bazy noclegowej;

godz. 16.00- 18.30
zwiedzanie Zgorzelca i Goerlitz;

godz. 19.30- 20.00
obiadokolacja;

godz. 20.00 -23.00
spotkanie turystyczne, wspólne śpiewanie;

godz. 23.00
cisza nocna.









25.09.2011
godz. 8.00
śniadanie;
(niedziela)      
godz. 8.30- 9.00
wykwaterowanie z Domu Turysty;

godz. 9.00
wyjazd samochodów prywatnych na metę III etapu do Pieńska (powrót na start  samochodami organizatora);

godz. 9.30
wyjście uczestników na start do III etapu: Zgorzelec – Pieńsk – 17,5 km.

godz. 9.45
pobieranie sprzętu;

godz. 10.00
instruktaż z warunków bezpieczeństwa i krótkie omówienie etapu trasy (przeszkody, przenoski, przerwy, omówienie kolejności płynięcia, przedstawienie osób funkcyjnych itp.);

godz. 10 15
start do III etapu  spływu;

godz. 14.30- 15.00
zamknięcie mety /PIEŃSK/;

godz. 15.00
ciepły posiłek i zakończenie spływu z udziałem władz samorządowych;

godz. 16.00 
rozwiązanie spływu.




INFORMACJE  DODATKOWE

Transport prywatnych kajaków pojazdami organizatora + 10 zl za cały spływ

Istnieje możliwość dodatkowego noclegu z 22 na 23 września
+ 27 zl
Dodatkowe śniadanie 23 września 
+ 10 zl

Istnieje możliwość wypożyczenia kajaków jedno- i dwuosobowych z Klubu „Szron”: 7 szklaków dwuosobowych w cenie 40zł/ dzień – 100zł/3dni  Szczegóły podamy później zainteresowanym.
Polietylenowe  dwójki  cena za trzy dni spływu – 130 -150 zł z firm współpracujących.
WSPÓŁORGANIZATORZY:

Starostwo  Powiatu  Zgorzeleckiego

Burmistrz  Miasta  Zgorzelec

Urząd  Miasta  i  Gminy  w  Pieńsku

Urząd  Gminy  Zgorzelec

Stowarzyszenie „Inicjatywa  Społeczno-Obywatelska”  w  Bogatyni
                                 
                                    
Sponsorzy spływu:  1.     Firma „ NYSA – TRAVEL”  z  Bogatyni
                                  
                                2.                      

Cele spływu: 
·        II Spotkanie Ogólnopolskie miłośników kajakarstwa na rzece granicznej NYSIE ŁUŻYCKIEJ.
·        propagowanie turystyki kajakowej jako formy czynnego wypoczynku, szczególnie w Roku Turystyki Rodzinnej ogłoszonym przez PTTK
·         poznawanie walorów turystyczno- krajoznawczych Powiatu  Zgorzeleckiego.


WARUNKI  BEZPIECZEŃSTWA
1.     Uczestnicy spływu obowiązani są płynąć w założonym i prawidłowo zapiętym sprzęcie ratunkowym i asekuracyjnym własnym bądź wydanym przez organizatora/ kaski też mogą się przydać.
2.     W czasie całego spływu nie wyprzedzać pilota początkowego i nie pozostawać za pilotem końcowym.
3.      Bezwzględnie stosować się do poleceń osób funkcyjnych.
4.      Udzielać pomocy w czasie ewentualnej wywrotki poszkodowanym, a później w ratowaniu ich mienia.
5.     Organizator zastrzega sobie prawo skrócenia lub zmiany trasy spływu spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi lub stanem wody, ostrzega że na trasie spływu występują przeszkody oraz obowiązkowe przenoszenia kajaków.
6.   Wszelkich dodatkowych informacji dotyczących spływu i warunków bezpieczeństwa można uzyskać bezpośrednio u komandora i v-ce komandora spływu.

WARUNKI UCZESTNICTWA:

1.     Spływ jest impreza otwartą, mogą w nim uczestniczyć turyści – kajakarze indywidualni, grupy klubowe.
2.     Uczestnicy spływu na terenie biura  powinni posiadać ważne dokumenty  umożliwiające weryfikację uczestnika spływu.
3.     Spływ jest imprezą o średnim st. trudności (wg. skali PZKaj: trudności – ZW B, uciążliwości – U II).
4       Od uczestników wymagany jest dobry stan zdrowia umożliwiający uprawianie turystyki kajakowej (oświadczenie uczestnika).
5.     Uczestnicy przed rozpoczęciem imprezy zobowiązani są dostarczyć do biura spływu wypełnione karty uczestnictwa.
Warunkiem uczestnictwa w spływie jest przesłanie na adres organizatora: A.Czerwonajcio 68-200 Żary ul. Moniuszki 33  do dnia 04.09.2011r. wypełnionej karty zgłoszenia wraz z zaliczką pieniężną w wysokości 50 zł. od osoby na konto organizatora : Stowarzyszenie Turystyki Wodnej „Szron-Czerna” 68-100 Żagań ul. M.Konopnickiej  nr konta :  21 1240 6856 1111 0010 3765 3890
Ilość miejsc ograniczona, decyduje wiec kolejność zgłoszenia , zalecamy wstępną deklarację uczestnictwa do 20 sierpnia ., Kwota zaliczki  będzie gwarantem udziału w spływie i zaliczka ta wejdzie w ogólny koszt wpisowego uczestnika spływu. W przypadku rezygnacji z udziału w spływie bez podania uzasadnionej przyczyny, zaliczka nie zostanie zwrócona lecz zostanie wliczona do ogólnych kosztów ponoszonych z tytułu organizacji spływu.
6.     Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać na wodzie ważny dokument tożsamości -granica państwa (dowód osobisty, legitymację szkolną).Mile widziana flaga państwowa na kajaku. Osoby nie umiejące pływać mogą płynąć tylko w osadzie z osobą posiadającą te umiejętności.
7.     Grupy klubowe  powinny posiadać własne apteczki medyczne i techniczne.
8.      Dokonanie wpłaty składki i dostarczenie podpisanej karty uczestnictwa jest zarazem traktowane jako akceptacja postanowień regulaminu spływu.
9.      Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania karty turysty, zasad bezpiecznego zachowania się na wodzie oraz ogólnych zasad kulturalnego zachowania się.
10.            Podczas spływu uczestnicy są reprezentantami Polski, powinni dbać o wizerunek Polski i Polaka.
11.            Uczestnicy mogą zamówić u organizatora  (za odpłatnością – ilość miejsc ograniczona) miejsca w kajakach lub korzystać z własnego sprzętu kajakowego .
12.            Organizator zapewnia transport wypożyczonego u niego sprzętu kajakowego w ramach wpisowego. Istnieje możliwość transportu sprzętu własnego uczestników za dodatkową odpłatnością.

WPISOWE:

Koszt  wpisowego:
120 zł – Przodownicy TK, instruktorzy PZKaj, Ratownicy WOPR, artyści z gitarami
                               
120 zł – członkowie  Klubu „SZRON”,
                               
130 zł – członkowie PTTK i Organizacji Turystycznych
                               
140 zł – pozostali uczestnicy
  50 zł -  bez noclegów i wyżywienia

 Termin zgłoszenia  04.09.2011r.  – po terminie- po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorami  
                                                            /ograniczona liczba miejsc/

KIEROWNICTWO  SPŁYWU

Komandor spływu:
Aleksander Czerwonajcio
V-ce Komandor:    
Ryszard  Dyrkacz
Piloci spływu:
- początkowy - Mirosław Lelek

- końcowy      - Leszek Szymochnik
Kwatermistrz spływu:
Maria Dyrkacz,

Elżbieta Szymochnik
Biuro spływu:
Joanna Kmiecińska
Transport sprzętu:


ŚWIADCZENIA  ORGANIZATORA SPŁYWU:

1.     Transport autokarowy uczestników spływu podczas trwania imprezy na start i z mety etapu.
2.     Transport kierowców samochodów prywatnych na lub z mety III etapu.
3.     Ubezpieczenie NNW (na kwotę 10 000 zł/os) Organizatorzy zalecają uczestnikom dodatkowe indywidualne ubezpieczenie się od NNW na czas dojazdu, powrotu i uczestnictwa w spływie.
4.     Opiekę na wodzie instruktorów kajakarstwa (przodowników).
5.     Serwis kajakowy na trasie wodnej i bazach etapowych spływu.
6.     Transport kajaków i osób w wypadku awarii lub niedyspozycji na trasie poszczególnych etapów spływu.
7.     Dwa noclegi w Domu Turysty /pokoje 3, 4, 5-osobowe/ w m. Zgorzelec, ul. Partyzantów 2.
8.     Wyżywienie –2 x śniadanie, 2 x obiado-kolacja po zakończeniu etapu  oraz dodatkowo „coś ciepłego z ogniska w trakcie płynięcia, oraz ciepły poczestunek na zakończenie spływu.
9.     Naczynia jednorazowe do posiłków.
10.            Wklejkę do książeczek TOK oraz PZKaj.
11.            Opiekę i zabezpieczenie na wodzie ze strony Ratowników WOPR.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

1.     Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmian w programie imprezy związanych z uwarunkowaniami formalno – prawnymi,  pogodowymi i innymi.
2.     W przypadku rażącego naruszenia zasad regulaminu, zachowania się na etapach spływu lub miejscach zakwaterowania kierownictwo spływu zastrzega sobie  prawo dyskwalifikacji drużyny – turysty kajakarza, a w przypadkach drastycznych usunięcia z imprezy na koszt uczestnika,  bez zwrotu kosztów wpisowego.
3.     Wszelkie regulacje finansowe za spowodowane przez uczestnika spływu szkody materialne ponosi powodujący je uczestnik bądź opiekun sprawcy niepełnoletniego uczestnika.
4.     Uczestnicy spływu obowiązani są płynąć w założonym i zapiętym sprzęcie ratunkowym i asekuracyjnym własnym bądź wydanym przez organizatora.
5.     Impreza odbędzie się bez względu na panujące warunki atmosferyczne.
6.     Ostateczna interpretacja postanowień regulaminu pozostaje w kompetencjach kierownictwa spływu.
7.     Komandor spływu: Aleksander Czerwonajcio oraz pozostałe osoby kierownictwa spływu podane zostaną do wiadomości i przedstawione na miejscu rozpoczęcia spływu w  Domu Turysty -59-900 Zgorzelec, ul. Partyzantów 2.
8.     Osoby nietrzeźwe w trakcie pobytu na wodzie mogą zostać wykluczone z udziału w spływie.  
9.   W czasie spływu na wodzie obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.